torsdag 25 september 2008

Begravning och förlovningsfest.

Tjo.

Dagen började vid 05.00 någon gång, men då fick jag lillan att somna om. Sen sov hon, dock lite oroligt, ändå fram till klockan 07.30 eller nåt. Då gick vi upp och kollade på nyhetsmorgon eftersom Olof hade berättat att de skulle spela där med I'm from Barcelona idag. Kl. 08.22 skulle de spela så vi hade lite tid till övers innan det var dags så vi passade på att äta lite frukost och sånt. Sen när det blev dags kollade vi på framträdandet och tyckte, helt samstämmigt, att det var väldigt bra. Bra ljud, stämda instrument, ren sång och fina kläder. Bra helt enkelt! Kolla själv här: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.643659.


Nästa hållpunkt på dagen var att en av Bellas sångelever skulle komma vid 11.30. Sen skulle Johanna komma vid 12 för att käka lunch och sedan vara lite barnvakt vid 13 då jag skulle sjunga på begravning och Bella skulle ha sin andra sångelev. Så det var bara att sätta igång med att stryka finskjortan, plocka lite fint i lägenheten (eftersom sångeleverna kommer hem till oss) och sånt. Sen flöt saker och ting på. Lite stressigt men det gick ändå. Julia verkade fatta tycke för Johanna, trots att det var ett tag sedan de sågs, och gav henne en avskedspuss innan hon gick. Väluppfostrad lite dam må jag säga.

Begravningen gick bra för min del också. De var väldigt nöjda med min sång och själv tyckte jag att begravningen var en sådan som man gärna skulle vilja ha själv. Kanske lite konstigt att säga, men det var mycket sorgset folk, både släkt och vänner, och det verkade som att han hade betytt mycket för många under sitt liv. Man får ju hoppas att det kommer vara så när det är dags att kasta in handduken för egen del.

Sen när jag kom hem igen så var det snart dags för Julia att sova så när hon hade lagt sig gick jag och lade mig på soffan en stund. Skulle bara sova i tjugo minuter tänkte jag, men vaknade igen vid 17 ungefär... Då hade Bella diskat och lagat och ställt in en fiskgratäng i ugnen så det doftade ljuvligt i lägenheten. Strax efter mig vaknade Julia också och vi satte oss för att äta. Då kom vi på att det var idag som vi var bjudna på förlovningsfest för Mickan & Martin. Kl. 18... Jaja. Vi käkade fort. Åkte förbi plantagen och fick med oss en fin bukett. Bella bet sig jättehårt i tungan och pratar fortfarande, fyra timmar lite som Sean Connery....

Det var i vilket fall väldigt trevligt på partyt. Julia träffade en liten kompis som heter Haley från Bellas Mammaledig-grupp. Det var lite otippat att träffa någon annan med barn där! Annars var det idel trevliga, trendiga 20-plussare smala som pinnar och häftigt, rockigt klädda. Killarna med skäggstubb (de som kan i alla fall... Jag tillhör tyvärr inte den skaran). Alla är så individuella i sin klädsel nuförtiden... Jag ska nog inte säga något, men man funderar lite på hur det står till med det egna tänkandet i vårt land. Vi går nog lite väl lätt på trenderna som modemogulerna matar oss med. Oavsett om vi vill eller inte.

Jaja. Nu är vi hemma i alla fall. Jag lyssnar på lite olika musikframträdanden på Nyhetsmorgons hemsida. Hittills har det blivit I'm from Barcelona, Markus Fagerwall, Drifters (blä) & precis just nu After Shave & Galenskaparna som spelar en ny låt. Låter bra faktiskt. Annars är det nog bara Barca som gjort något större intryck.

Såså. Nu ska kattlådan rensas. Kanske att någon macka slinker ner också. Man måste ha något i magen innan man somnar.

Puss.

Inga kommentarer: