söndag 7 september 2008

Sunday

Skulle bara ut och handla lite havregryn och bröd innan det blev försent. Men eftersom det har regnat i princip hela dagen så väntade jag in i det sista och när klockan började närma sig 19 tänkte jag att nu går det inte att dra ut på det mer... Så jag pälsade på mig och Julia lite kläder, trodde faktiskt att det inte regnade så farligt. Öppnar dörren och ser att det öser ner. Funderar en stund på om jag ska skippa hela grejen, blir lite sur på vädret och bestämmer mig för att inte låta mig hindras av lite regn. Så fram med paraply och regnskydd till barnvagnen. Ut i regnet. Blir dyblöt om fötterna, Julia vägrar luta sig bakåt i sin vagn så det gör ingen skillnad att det är sufflet och regnskydd och grejer eftersom hon envisas med att hålla huvudet och armarna utanför. Kommer till Willys och är ganska blöt men ändå nöjd med mitt äventyrliga val att trotsa vädrets makter. Handlar lite grejer och närmar mig utgången. Då såg jag att det, om möjligt, regnar ÄNNU mer. Det hällregnade verkligen. Men jag tog ett djupt andetag och tänkte på att Julia ända skulle bada när vi kom hem. Sprang genom regn, vadade i små sjöar, kämpade mig uppför backar som förvandlats till vrålande forsar och kom till slut hem. Ganska nöjd ändå.

Köpte ny kräm. Inte bara jordgubbskräm den här gången utan också aprikoskräm. Den är väldigt fräsch faktiskt. Tror jag i alla fall. Det var länge sedan jag åt av den. Päron/äpplekräm är också bra. Frisk liksom.

Ok. Vi mår bra i alla fall. Julia är nybadad, torr och sover. Själv ska jag gå och plocka lite i lägenheten. Kanske sätta på någon bra skiva. Försöka undvika TV:n.

Ps. Det gick bra med sångerna förresten. Jag hade valt klart innan klockan blev 22.30 så jag kunde lägga mig innan kl. 23 vilket var tur eftersom Julia behagade vakna vid 06.20. Ds.

Ps2. Ett videotips till: http://www.youtube.com/watch?v=43ERd56Xb_U. Joakim & Joel. Väldigt bra. Ds2.

1 kommentar:

Andreas sa...

När kommer måndagens inlägg? Din blogg var visst starkt beroendeframkallande. Fick starta en egen i väntan på din. (Ser jag tjock ut på bilden?)