tisdag 30 september 2008

Dinnerstag.

Yo. Ja, det är så man säger "hej" på amerikanska. Det har jag sett på tv. Annat jag har sett idag är lite Idol, lite barnprogram och lite vänner. Stängde av tv:n efter första reklamavbrottet i Idol. Det är inte så intressant att titta på det egentligen, möjligtvis om man känner någon som är med kanske, men så är ju inte fallet den här säsongen.

Annars har jag dammsugit lägenheten, spelat in lite sång till Ep:n och haft Axel D på besök. Axel var bara här en sväng över lunchen och hade med sig lite färsk pasta som vi lagade till och åt med en tomat- & basilikasås. Det smakade fint. Han hade även med sig lite sladdar som hade blivit kvar sedan de lånade videokameran från oss. Julia var ganska blyg till en början, men tinade upp efter hand och blev nästan sitt vanliga jag efter någon timme. Skulle ta på sig lite olika skor och dra runt en massa grejer överallt. Precis som vanligt.

Samuel mailade också en länk till en liten testfilm som han har gjort med sin nya kamera och med sitt nya hemmabyggda objektiv. Det såg finfint ut. Som riktig film faktiskt. Hoppas att det kan bli av att jag kan åka dit och filma lite någon gång här i höst. Skulle vara väldigt roligt.

Håller dessutom på att få en ny visdomstand i överkäken. Det gör inte så ont, det spänner mest hela tiden, men jag tror att tandköttet runt om kring tanden är lite inflammerat, vilket gör att det luktar illa... Inte så fräscht faktiskt, vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken dock.

I morgon ska jag och Julia till BVC och sedan ska jag ha sista gången med sånggruppen på kvällen. Får se om vi hinner klämma in en sväng till Micke på verkstaden för att svetsa lite under bilen. Han hade tid imorrn, vet inte om jag har det dock...

Hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig Marcus!

Det är så mysigt att titta in från jobbet på morgonen och läsa ditt blogginlägg från igår kväll.

Om du inte har helt fullt upp idag får du gärna leta efter min kalender. Julia kanske kan hjälpa till, hon borde ju veta var hon lagt den...Om en kvart är det vårplanering och jag skulle verkligen behöva ha den NU.

Älskade lilla Julia, kan du inte plocka fram mammas kalender?

Puss på er och ha en härlig dag tillsammans! Vi ses ikväll. /Frugan/mamman