fredag 19 september 2008

Sent om natten.

Har precis kommit hem från ungomskonferensen Move 08 som jag har varit med i ledningsgruppen för sedan några måndader. Det har varit en fin kväll men jag ser fram emot när den här helgen är över, eller åtminstone till söndag eftermiddag då vi är på församlingsdag. Eller förresten. Söndag morgon blir nog ganska bra också, födelsedag är ju aldrig fel, eller hur?! Och Bella verkar ha något spännande på gång så jag är faktiskt lite nyfiken. Men det verkar bli svårt att få ihop en ordentlig födelsedagsfest. Nu i helgen är jag ju helt uppbokad. Nästa helg ska jag på svensexa fredag-lördag och helgen efter det är det bröllop... Men det är ju väldigt roliga saker som händer så jag klagar inte. Vill även passa på att säga till Mor som jag vet läser det här, att det inte går att jag/vi kommer förbi något helgen den 4-5/10 eftersom det är bröllop här nere då. Jag sa ju något om det, men det var visst inte riktigt genomtänkt.

Annars så har jag nog haft de senaste veckornas skönaste förmiddag idag. Upp vid nio. Tvätta ansiktet och lite sånt. Snacka med Bella och Julia som varit uppe sen 7.45. Lägga Julia vid 10. Äta frukost (gröt och leverpastejsmacka) medan Bella duschar. Diskar efter gårdagskvällen och morgonen samtidigt som Bella jobbar lite vid datorn. Borstar tänderna, bäddar och går ut för att sätta på barncykelstolen så att Bella lite senare skall kunna åka på tur med lillan. Går in igen och övar lite på en sång som jag ska sjunga på en begravning nästa vecka. Bella börjar laga lite mat. Julia vaknar. Jag umgås med henne en stund och när maten är klar så äter vi. Sen diskar jag. Och där någonstans började förmiddagen (med lite överlappning till eftermiddagen) ta slut. Skönt, lugnt och avslappnat.

Ska försöka att lägga ut lite bilder snart också. Har en del på lager från de senaste dagarna men det blir alltid så sent innan jag hinner skriva och då orkar jag inte. Men försöker i alla fall att skriva lite, får ju inte missa mitt mål att skriva lite varje dag 2008 ut. Lägger upp en äldre bild (från augusti) så länge. Från en dag med Julia i en vattenpöl.

/ Mök

Inga kommentarer: