onsdag 24 september 2008

Onsdag.

En helt vanlig onsdag. Till och med en lite seg sådan. Har inte gjort så mycket egentligen. Styrt upp reseersättningarna för banden som spelade på caféscenen på konferensen i helgen. Fixat lite med skidresan i vinter. Verkar som att det blir kittelfjäll, hotell och lagad mat som gäller. Känns faktiskt helt Ok. Lekt en hel del med Julia. Varit ute på lekplatsen. Lagat lite mat. Blodpudding. Haft sånggrupp nu på kvällen som var idag uppdelad i enskilda lektioner. Det var lite roligt. Framförallt med den första eleven som gjorde så mycket framsteg.

Julia fixar ofta fina grejer. Små installationer som man kan upptäcka i efterhand. Den här upptäckte jag när jag hade lagt henne för att sova på eftermiddagen då jag plockade lite i vardagsrummet. En fågelbur gjord av en ballongvisp. Hon har också börjat att säga "bompa, bompa" om Bolibompa. Kollade på det tillsammans med sin mor ikväll. Onsdagar är ju Markus-dagar. Inte Marcus som i jag, utan Markus som i Bolibompa-Markus. Han är riktigt bra. Gjorde visst några experiment som trollband Julia rejält. Känns fint att veta att han inte bara är bra på TV:n utan utanför också. Lite extra roligt var det att se när han berättade om sitt bröllop på bolibompa när man hade varit med i verkligheten. Man blir så viktig när man känner en kändis...

Brödet som bakades blev faktiskt riktigt gott. Nyttigt ska det nog vara också. En massa frön och grejer är det i. Faktum är att det var godare ikväll än vad det var som nybakat igår. Konstigt men helt Ok. Hellre så än tvärtom.

Pratade också med Gustaf som sa att han hade börjat fixa med Sparrow-låtarna så smått. En av skivorna som jag hade skickat funkade visst inte så jag ska försöka att skicka den imorrn. Ska bli väääldigt kul att höra hur det blir! Hoppas verkligen att det blir bra. Är lite avis på honom nu när det är fina höstdagar. Han bor ju på landet numera och det vill jag också göra lite då och då. Om man hittar något bra hus dvs.

Jahapp. Nu ska det sovas. Seinfeld är rolig. Han drog ett skämt om att det är konstigt med hur viktigt det är för oss att vara noga med kemtvätt-märkta kläder. Det var kul. Roligare om ni skulle ha sett det kanske.

Inga kommentarer: