tisdag 9 september 2008

Dagen som spurtade bra

Jag har en bulle i ugnen. Eller njae. Nyss var det en sockerkaka där men just nu är den tom i väntan på att jag ska ställa in bröden som ligger på jäsning. Mors limpor ska det bli. Fast Marcus Mors limpor alltså. Det är inte mamma som har varit här och bakat. Nejnej. Jag är ju vuxen. Dessutom bor min mor alldeles för långt här ifrån för att svänga förbi och baka några limpor. Tyvärr...;) Men bröd ska det bli. Det absoluta favoritbrödet från barndomen (och tonåren, och ja, hela mitt liv) och jag hoppas att det blir bra. Sockerkakan blev lite, lite torr pga att jag skulle vara så effektiv och börja med brödet samtidigt som den gräddades. Så när klockan ringde och den skulle ut så tog det en lite för lång stund för mig att få bort bröddegen från mina händer... Men den smakar bra. Marmorerade den (som det tydligen heter) vilket betydde att man hällde i nästan hela smeten i formen, sen hällde man kakao i den delen som var klar, vispade och hällde sedan i det i formen också. Ser lite konstigt ut nu. Tror jag gjorde för stor del till kakaosmet. Men, men. En gång är ingen gång. Nästa försök går nog bättre. Jag tycker ändå att jag börjar arta mig som hemmaman.

Men dagen började ganska segt. Julia vaknade innan 7 och jag hade somnat för sent för att vara pigg då, så jag satte på SVTB(arn) och lät Julia leka lite själv medan jag vilade mig lite i soffan. Det gick väldigt bra, men som sagt så är inte jag och TV någon ultimat kombination. Tyckte som vanligt att det kändes som bortkastad tid efteråt och ångrade att jag inte hade duschat eller nåt istället. Men dagen tog sig och jag blev mer och mer vaken och nu så känner jag mig nöjd med mitt dagsverke.

Jaja. Ska fixa med brödet nu. Bifogar lite olika bilder från gårdagens promenad och dagens bak (& bus) plus några fina bilder på mig själv som jag fixat på yearbookyourself.com. Lite skoj såhär på kvällskvisten.


Haj.

Inga kommentarer: